• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129415
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ کرونای هند؛ دغدغه جهانی


روزنامه العربی الجدید گزارش نخست خود را به بحران کرونا در هند اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، وضعیت بحرانی بیماری کرونا در هند نه مسئله‌ای داخلی، بلکه وضعیتی هشدارآمیز برای سراسر جهان است. با توجه به حجم بالای مبادلات تجاری هند با سایر کشورهای جهان، احتمال انتشار پر سرعت گونه جدید ویروس کرونا از این کشور به دیگر نقاط جهان، بالا ارزیابی می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال [آمریکا]
ادای احترام به خدمه زیردریایی اندونزی


وال‌استریت ژورنال تصویری را در صفحه نخست خود منتشر کرده که افسران نیروی دریایی اندونزی را نشان می‌دهد که در حال انداختن گل به دریا به یاد 53خدمه کشته شده زیردریایی این کشور هستند. ارتش اندونزی روز شنبه اعلام کرد؛ زیردریایی این کشور که در آب‌های نزدیک جزیره بالی ناپدید شده بود، در عمق 850متری به 3تکه تقسیم شده است و همه خدمه آن کشته شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
آمریکا 60میلیون دوز واکسن به دیگران می‌دهد


کاخ‌سفید اعلام کرده؛ ظرف چند هفته آینده ۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا آسترازنکا را به کشورهای دیگر خواهد فرستاد. واکسن آسترازنکا هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده است. آمریکا طی هفته‌های اخیر به‌خاطر احتکار واکسن مورد انتقاد قرار گرفته است. مشخص نیست آمریکا قصد دارد این واکسن‌ها را به کشورهای دیگر بفروشد یا اهدا کند. 4میلیون دوز قرار است به کانادا و مکزیک برود.

روزنامه 8صبح [افغانستان]
افغانستان در آستانه موج سوم کرونا


روزنامه 8صبح چاپ کابل نوشته که طی 2هفته اخیر، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان از 2هزار و 830نفر به 4هزار و 107نفر رسیده است. روزانه بیش از 200مورد جدید کرونا در افغانستان ثبت می‌شود که از افزایش شمار ابتلای روزانه حکایت دارد. به نوشته این روزنامه، میزان ابتلا به‌گونه انگلیسی کرونا در افغانستان هنوز پایین است و به حدود 200نفر رسیده ، اما دولت خود را آماده موج سوم کرونا می‌کند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید